11_12Mei mijn reis - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Rina verbiest - WaarBenJij.nu 11_12Mei mijn reis - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Rina verbiest - WaarBenJij.nu

11_12Mei mijn reis

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

13 Mei 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Bergen op Zoom- Nederland
Brussel - Belgie
Porto-Portugal
Vigo- Leon -Spanje

Zeer goede vlucht gehad, daarna met de bus van het vliegveld van Porto naar Vigo in Spanje. Toen begong het moeilijke stukje het vinden van mijn hostel. Het is waar wat men zegt van de Spaanse mensen: ze spreken echt geen andere taal zo wel jong als oud. Na diverse keren gevraagd te hebben , kwam ik aan de praat met een jonge man die zat te borrelen met zijn vrouw. Maar ook hij sprak geen engels maar pakte zijn mobiel en tikte de straatnaam in. Hij maakte het gebaar van :Kom.......
En hij liep met mij mee, dat alles duurde zo, n 10 min. Toen tekende hij het verder uit op papier. Ik bedankte hem uitvoerig en hij ging terug naar zijn vrouw mij achterlatend in oprechte dankbaarheid. Welke man help een oud later weer de weg aan een ddamebesje en laat zijn vrouw 20 min alleen achter.? Ik zie onze Erik, zijn vrouwtje niet 20min. Achter laten om zo, n oyd mutsje te helpen hahahhiii Oke ik verder op pad en vroeg de weg aan een dame, ze liep met me mee tot het hostel. Ik bedankte haar ook en zei: Ik zal een kaarsje voor u branden. Ze begreep me niet. Ik maakte een kruisje en begon bijna het onze Vader te bidden, maar dat ging zelf mij te ver, dus ik omhelsde haar.........
De treinreis naar Leon was prachtig ik genoot van al het natuurschoon.
Leon, heel mooi hostel. Daarna naar de Cathedraal van Leon, daar was een mis bezig., en ik nam daar deel aan.
Toen ze begonnen te zingen........ kwamen de tranen en die bleven stromen.

O

  • 13 Mei 2014 - 14:53

    Els:

    hoi stoere vrouw .een betere start had je niet kunnen hebben,liters lichter die al lang in de weg zaten
    minder bagage aan vocht maar vooral wat emoties lichter lucht op kan niet anders schilt ook weer voor mij
    als ik je toch moet gaan dragen dikke kus sla alles goed op want zoiets doe je maar een keer.

    love you

  • 13 Mei 2014 - 16:03

    Karen:

    Hola! Rina,

    ja die kathedraal is mooi hé?! 1800 vierkante meter glas-in-lood.
    Er is ook een erg mooie Basiliek. Slaap je bij de nonnen?
    Ben blij te lezen dat je bent gearriveerd in León.

    Buen Camino

  • 13 Mei 2014 - 18:35

    D'n Erik:

    Goed om te lezen dat het je allemaal voorspoedig vergaat en dat je al mooie / emotionele momenten heb meegemaakt. Toch ook een deel van de doel van je reis. Jammer dat je een zoon hebt die ouwe Meuten niet helpt... Ik zal hem er eens op aanspreken!

    Laat maar snel wat van je horen....

    Erik

  • 13 Mei 2014 - 21:10

    Rina Verbiest:

    Ja Karen de Cathedraal was prachtig met al die mooie gekleurde glas in lood ramen. Vandaag heb ik nog aan je gedacht. Ivm het verhaal van de oude Dame die echt wilde dat ik naar de kerk ging. Jij zei ooit: Dat overkomt je soms op de camino. Heb het nu zelf ervaren

  • 13 Mei 2014 - 21:12

    Rina Verbiest:

    Hoi Erik, Ja het ging moeders voorspoedig deze eerste dagen, zeker ooj dank zij de hupvaardige mensen die ij mocht ontmoeten . Love you xxxxxxxxxx

  • 13 Mei 2014 - 21:28

    Rina Verbiest:

    Hoi Els, heb jij die lieve mooie woorden zelf neergeschreven. Nog even en je word beter dan ikke. Heb vel moeite met mijn blog. Love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 11570

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 28 Juni 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: