20 en 21 Mei van El acebo naar Ponferrada - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Rina verbiest - WaarBenJij.nu 20 en 21 Mei van El acebo naar Ponferrada - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Rina verbiest - WaarBenJij.nu

20 en 21 Mei van El acebo naar Ponferrada

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

22 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Na een paar dagen geen wi-fi te hebben ontvangen, nu weer even online.

Allereerst wil ik aan jullie vragen of alles goed met jullie gaat, anders wordt het wel erg eenzijdig, nietwaar♡♡♡♡♡

Mijn afdaling van 3 dagen geleden, had nog een flinke staart. Dacht ik tot El Acebo dat gedeelte achter de rug te heben, nou dat had ik goed mis
. Met rugzak weer op ging ik vrolijk op pad, het lachen verging me al snel, wat er volgde was een zeer steile afdaling op Romeinse stenen. Eerst dacht ik nog: Wat bijzonder om op deze ondergrond te lopen waar de eerste Pelgrims in het jaar 900 na Christus ook liepen.
Verbiestje loopt hier toch maar......
Maar wat volgde was een zeer zeer moeilijke afdaling van El Acebo tot Molinaseca. Bij elke stap moest ik eerst de ene voet zetten, dan mijn stok , dan de andere voet, andere stok en zo stapje voor stapje......
Mijn rugzak begon door te wegen en al 45 minuten lang had ik niemand gezien. Ineens keek ik naar beneden en zag daar piep kleine popetjes lopen en ik besefte dat veel Pelgrims de autoweg hadden genomen. Zelf liep ik Super hoog via een smalle Pas, niet breder dan 80 cm , als ik naar beneden keek , keek ik in een diep ravijn. En toen ik ondekte dat ook de batterij van mijn mobiel leeg was, dacht ik: Als ik nu val kan ik geen hulp bellen en ik raakte in paniek.
Mijn knieen wilde niet meer en het huilen stond me nader........Ik. besefte , Rina je moet verder.
Ineens zie ik hem zitten, een jonge man, op een rots.
Huildende vertelde ik mijn verhaal en hoe blij ik ben hem te ontmoeten. Hij zei, ik blijf voor je lopen en we doen het samen
Zo kwamen we beneden, ik omhelsde Jurgen uit Oostenrijk en noemde hem:
Mijn Engel van deze dag♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Weet nu haast zeker dat er iemand van hoger hand met me mee reist,
Wie dit ook is: I love you♡♡♡♡♥♥♥♥♥

  • 23 Mei 2014 - 11:40

    Karen:

    Hola! Rina,

    ja dat is een pittig stukje tussen El Acebo en Molinaseca, en het schiet totaal niet op als je daar loopt.

    De eerste keer heb ik vanaf Rabanal del Camino tot aan Molinaseca gelopen en heb er 9 uur over gedaan, pauzes niet meegerekend. Was toen pas na 19:00 uur in de albergue... pfff... maar wel héél mooi.
    Gek genoeg is het vanaf Molinaseca ineens heel saai zo langs die weg en weer redelijk plat,
    grappig hé wat dat met je doet.

    Morgen al de grote klim naar O Cebreiro/Galicië?
    Doe maar rustig aan want je bent er al bijna en vanaf Sarria wordt het erg druk, dan zie je ineens schone en fris ruikende pelgrims, die de stress van thuis nog om zich heen hebben... hahaha

    Buen Camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11564

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 28 Juni 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: