13 Mei Mijn eerste stappen - Reisverslag uit León, Spanje van Rina verbiest - WaarBenJij.nu 13 Mei Mijn eerste stappen - Reisverslag uit León, Spanje van Rina verbiest - WaarBenJij.nu

13 Mei Mijn eerste stappen

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

13 Mei 2014 | Spanje, León

Zenuwachtig ga ik op pad en ineens zie ik een gele pijl, de gids van de Pelgrims staat duidelijk op de muur, ik blij. Dan ga ik het hoekje om en weer slaat de twijfel toe ..... en nu? Er komt een oudere heer aan, ik vraag : Camino!!!! Hij kijkt me aan en wijs naar de grond en wat ziet Rina daar.... ja wel de Gele Pijl. Hij kijkt nog eens mijn kant op en ik zie hem denken,snap ze het wel? Hij maakt het gebaar van :Kom en loopt de eerste 5 min van mihn Camino met me mee, na 10 tallen gele pijlen aan gewezen te hebben, laat hij me vriendelijk achter. Wat een lieve man dacht ik: Dank u wel
Ik volg mijn pad en zie pelgrims lopen en vraag mag ik met jullie mee lopen en vertel dat het mihn eerste dag is, dat mocht en ze wenste mij een goede Camino toe......
Al pratende waren we toe aan koffie en sloten aan op een gezellig terras vol met Pelgrims.....
Hier namen we afscheid en ik bleef in La Virgen del Camino.
Op zoek naar een Herberg kwam ik een oude Dame tegen, ze sprak me aan en ik begreep niets van haar Spaans. Ze duwde me de andere kant op en ik dacht, ach waarom ook niet. We kwamen aan bij een kerk en ging naar binnen en toen begreep ik alles. Mijn wens was om gezegend te worden door een Priester voor een goede Camino, en wat gebeurde er, de Priester gaf me de zegen. Hoe wist deze Dame van mihn innerlijke wens? Dat is dus de kracht van deze tocht.....
Ik bleef nog in de kerk en ineens zie ik een beeld van Maria en Jezus. Ook deze moeder heeft haar zoon verloren en ook hij heeft geleden in de laatste dagen van zijn leven en ik voelde een grote verbondenheid , want ook ik heb een zoon die gestorven is en ook heeft onze Rob geleden de laatste periode van zijn leven. En weer huilde ik ...... en voelde alle pijn opnieuw
Maar ook grote dankbaarheid, dat ik op mijn pad vandaag zoveel lieve mensen mocht ontmoeten.

  • 13 Mei 2014 - 20:57

    Trudy:

    Hallo Rina,
    Fijn om te lezen dat je de tocht begonnen bent. Jammer dat de mensen daar alleen Spaans spreken. Maar het lukt jou dus toch wel om duidelijk te maken wat je wilt! Ik hoop dat je onderweg steeds van die behulpzame mensen tegen mag komen.Laat die tranen maar stromen, dat hoort er ook bij en - net wat Els zegt - dat maakt de last lichter. En dat is toch ook een reden van je avontuur? Sterkte en succes hoor!

  • 13 Mei 2014 - 21:05

    Rina Verbiest:

    Dank je Trudy, ja het was een bijzoner mooie dag xxxxxxx

  • 13 Mei 2014 - 22:09

    Cecile:

    Wat bijzonder z'on eerste dag, vol emoties en dan de hulp die op je pad komt, dat voelt denk ik als een warme deken. Goede nacht Rina en voel je omringt door pelgrimsvrienden. Liefs en we blijven je volgen, dikke zoen.

  • 13 Mei 2014 - 22:11

    D'n Erik:

    Weer een mooi stukske tekst met veel mooi woorden en ontroerende momenten en dat al op dag 1.
    Ben al benieuwd naar het volgende verhaal.
    Erik

  • 13 Mei 2014 - 22:30

    Anja:

    Je ziet, wat je nodig hebt, komt vanzelf op je pad.
    Het begin is er!!!!!
    Groetekus.

  • 14 Mei 2014 - 07:04

    Rina Verbiest:

    Dank je lieve vrienden voor de fijne woorden, vandaag weer een nieuwe dag. Xxxxx

  • 14 Mei 2014 - 09:28

    Toos:

    Goed dat je eerste dag zo fijn gegaan is, hopelijk gaan de andere ook zo voorspoedig. IK loop in gedachten met je mee. heb de H.Christoffel al aangespoord met je mee te gaan en je te beschermen.
    Toos xxxxx

  • 14 Mei 2014 - 11:38

    Babs:

    Lieve Rina,
    Nu weet ik pas dat ik de verslagen moet aanklikken. Ik zat maar te wachten op een verslag.
    Weer hele mooie en ontroerende verslagen. Laat de tranen maar stromen, dat zal je innerlijk verschonen. Ik vind je zo dapper dat je blijft zoeken en ik hoop dat jij je ook gesteund voelt.
    Dikke kus.

  • 14 Mei 2014 - 15:22

    Cees En Annie Oerlemans:

    Hoi Rina,
    Je hebt je eerste dag leuk weergegeven en Wat mooi dat deze dag zo goed is begonnen, met hulp en allemaal vriendelijke mensen. Hoe vergaat het je met je bepakking? Hoeveel km. Heb je de eerste dag gelopen? We blijven je volgen en sterkte voor de komende tijd.
    Gr. Cees en Annie

  • 14 Mei 2014 - 20:59

    Rina Verbiest:

    Lieve vrienden bedankt voor jullie fijn beichten, dat dot me goe. Love Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11590

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 28 Juni 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: